niedziela, 8 marca 2015

1. miesiąc życia - stymulowanie wzroku

Czarno - białe obrazki

Wzrok noworodka dopiero po urodzeniu przystosowuje się do widzenia światła, gdyż w jego poprzednim środowisku bylo ciemno. Dziecko w drugim tygodniu życia ma na tyle wyostrzony wzrok, że rozpoznaje z odleglości 20- 30 cm twarz mamy. 
Jednak mięśnie gałek ocznych są jeszcze na tyle słabe, że maluchowi trudno jest skupić wzrok na oddalonych od niego przedmiotach. 
Na początku obrazki powinny być  czarno - biale. W wieku ok. 3 m-cy dziecko zaczyna dłużej spoglądać na rysunki oraz dostrzega subtelne różnice, np. zauważa, że jedna z gwiazdek jest koloru czerwonego.
Ja akurat od razu podwyższyłam poprzeczkę i namalowałam obrazki w trzech kolorach ;) Już od drugiego tygodnia życia Myszek miał nad swoim łóżeczkiem trójkolorowe obrazki zawieszone na karuzeli i do szczebelków. Chętnie skupiał na nich wzrok, co sprawiało mu wiele radości a przede wszystkim stymulowało rozwój jego wzroku.
W wolnych chwilach, poświęconych zabawie, bawiliśmy się też tak, że powoli zbliżałam i oddalałam obrazki od jego twarzy.
Nasze karty były wykonane własnoręcznie. Wystarczy biała tekturka, farby i sznurek :) 

W internecie mozna znaleźć wiele wzorów obrazków. Z tej strony można pobrać za darmo:
http://www.brillkids.com/free-download/infant-stimulation-cards.php


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz